sunnuntai 7. kesäkuuta 2015

oon luottanu ja uskonu suhun kun nousevaan kuuhun, sä sanoit

Sinä olet sumu, johon olen jo eksynyt 
            tupakan ja vaaleanpunaisen pullon hajuveden tuoksu
            valkovenäläinen jonka juomasuhteet ovat päin helvettiä
            puhelinnumero, johon soitan lähes päivittäin
            ainoa suunta, jonka näen selvästi
            hetket, joita en kadu
            hän, kenestä en koskaan halua päästää irti
            lauseet, joiden kuuntelemiseen on aina aikaa
            kuulemma täysin väärä minulle, mutta silti juuri oikea
            hän, joka saa minut tuntemaan olevani hengissä
            hän, joka saa sydämmeni jättämään lyöntejä välistä
            
Näen sinussa ajan, joka loppuu aina liian aikaisin 
            spotifyn kulutetut soittolistat
            lämmön, kultaisen sydämmesi, jonka vieläkin haluat kieltää
            vittusaatanan kun irvistät ärsyttäessäsi minua
            juna-asemat, joiden läpi on kuljettava päästäkseen luoksesi
            epävarmuutesi, kun jälleen vastaat soittooni humalassa
            sylin, johon olen aina halunnut palata
            ja kädet jotka vastasivat puristukseeni    
            murheet, jotka painoit minuun kun annoit pääsi levätä sylissäni
            kyyneleet, jotka haluan kuivata
            pelon, jonka haluan poistaa 
            illat, joita tiedän olevan aivan liian vähän

Muistatko sen kylmäaseman?
            kun sanoin "moi" ensimmäistä kertaa?
            kun suutuit minulle, minä sinulle?
            laiturin jonka alla uimme, sen hämähäkin?
            kun tartuit jalkaani aikoessani lähteä pois?
            kun kerroin rakastavani?
            kun puhuimme koko yön?
            flanellini, jota pidit päälläsi ja kuinka se tuoksui sinulle?  
               anteeksipyynnöt ja -annot?  - sillä minä muistan kaiken
            
Rakastan sinua
           hymyäsi ja nauruasi, kun ne ovat aitoja
           katseita, joista tunnistan sinut
           sydämmenlyöntejäsi, jotka tunnen halatessani sinua.

Taivas, kuinka onnellinen olenkaan vierelläsi. Se mitä halusin, mutta mitä en osannut odottaa; se olet sinä. Kuinka eksynyt olisinkaan ilman sinua. 
Olet kanssani, vaikka kävelen yksin.
          

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti